O marketingu sieci Play i poszukiwaniach punktu G, 4G oczywiście.

Dziś będzie nieco o kontrowersyjnym marketingu, który od pewnego czasu stosuje sieć Play nazywając swoją sieć „4G’ oraz jego konsekwencjach. Jak wiadomo nie od dziś sieć Play oferuje mobilny Internet w technologii HSPA+ w dwóch częstotliwościach 2100 MHz oraz 900 MHz. Wraz z uruchomieniem sieci 900MHz oraz przełączenia wszystkich stacji bazowych na technologię HSPA+ marketingowcy postanowili ten fakt wykorzystać do promocji swojej usługi, zrobili to jednak w dość oryginalnym stylu.

Orange i T-mobile zbudują HSPA+ @900 MHz

Spółka Networks! która należy po 50% do właścicieli marek T-mobile oraz Orange, mająca za zadanie połączenie zbudowanie wspólnej sieci radiowej planuje już wkrótce budowę nowoczesnej sieci HSPA+ w paśmie 900 MHz. Jeszcze w tym miesiącu mają się rozpocząć jej pierwsze testy a nowa sieć może ruszyć jeszcze w tym roku. Może to oznaczać ogromne zwiększenie dostępu do szybkiego Internetu mobilnego na obszarach mniej zurbanizowanych.

Orange i T-mobile zbudują sieć HSPA+ 1800 MHz

Spółka NetWorks! założona wspólnie przez operatorów Orange i T-mobile zapowiedziała budowę nowej, wspólnej sieci HSPA+ działającej na częstotliwości 1800 MHz. Sieć ma objąć swoim zasięgiem aż 99% ludności Polski. Sieć będzie mogła również działać w technologii LTE. Pierwsze stcje bazowe mają się pojawić już na początku przyszłego roku. Czego możemy się spodziewać ?

Play z 4G ? No nie do końca, ale i tak jest dobrze.

Na dzisiejszej konferencji zorganizowanej przez sieć Play operator zaprezentował m.in. swoje osiągnięcia oraz plany w zakresie technologii oraz strategii mobilnego internetu. Operator planuje pokryć do końca marca 2011 roku ponad 79% populacji Polski nowoczesną siecią HSPA+, stanie się to możliwe głównie za sprawą uruchamianych już od kilku miesięcy przekaźników Node-b działających w częstotliwości 900MHz. Operator zapowiedział, że nowa technologia będzie działać równolegle z przekaźnikami GSM.

css.php